למידה מבוססת מרחב- EBL





שם המיזם : "למידה מבוססת מרחב EBL "
שם היזמים:  קנד דניאל 
תחום: טכנולוגיה, מדע והנדסה  
מוסדתיכון עמל א' פ"ת
אוכלוסיית יעד: יסודי ועל יסודי
שנה: 2019





למידה מבוססת מרחב 

תיאור המיזם: 
מיזם פדגוגי המפתח כלים טכנולוגיים זמינים לעיצוב ושינוי תבניות המרחב של סביבת הלומד, בהלימה להתפתחות טכנולוגיה מואצת. 
הפלטפורמה מבוססת על שימוש בכלים זמינים אצל הלומד, תוך שימוש בסמארטפון אישי ככלי עזר דיגיטלי ללמידה עצמית של רכיבים ומערכות, באמצעות הטמעה וסריקה של קוד מוטבע בסדנא ובמרחב. 
באמצעות סריקת קוד, נחשף הלומד לשיתוף בסימולציה של הרכיב בטכנולוגית 3D ונעזר בממשק ייחודי 'פרופיל למידה' המאגד בתוכו מאגר ידע כתוב ותוכן ויזואלי מצולם. הלימוד בממשק מבוצע תוך בקרה של נקודות בדיקה ומדידה שתוכננו מראש. תכני הלימוד מבוקרים ומאושרים ללמידה בהתאם לתכנית הלימודים. 
הממשק יפעל באופן אוטונומי על פי הגדרות המשתמש, ככלי עזר ללמידה עצמית זמינה במציאות בה נוכח הלומד. 

הפלטפורמה מאפשרת פיתוח אוריינות דיגיטאלית, לצד פיתוח דמיון ומוחשיות גבוהה, המאפשרת למידה כחוויה לימודית מתמשכת ומשמעותית. 

האתגר:
חיזוק הלמידה בחינוך הטכנולוגי, בעזרת חשיפה והגברת מודעות למערכות טכנולוגיים חיוניים בהלימה להתפתחות מערכות טכנולוגיות בקצב מואץ. הטמעת המיזם בכל שכבות הגיל במערכת החינוך (יסודי, חטיבה ותיכון) תאפשר הנגשה וויזואלית לשימוש במערכות ורכיבים טכנולוגים בשלב גיל מוקדם שיהווה בסיס לחיזוק ידע, רכישת מיומנויות, ויצירת דחף פנימי להמשך העמקה במקצועות טכנולוגיים אטרקטיביים. חשיפה מוקדמת לידע טכנולוגי תפתח בפני התלמידים עולם מבטיח עדכני ועתידי כמענה לדרישה הגוברת לבעלי ידע מתחומי הטכנולוגיה.

קראו one pager של המיזם 









תגובות