חצר פעילה



שם המיזם : "חצר פעילה"
שם היזמים:  ילנה שקליארמן 
תחום דעת: חינוך גופני
אוכלוסיית יעד: קדם יסודי
מוסד: גן סביון, גבעתיים
שנה: 2017 




חצר גן פעילה

לאור ההתפתחות שחלה בשנים האחרונות בהתייחסות לעיצוב ולאסתטיקה של מוסדות החינוך בכלל, ולפיתוח, תכנון ועיצוב של חצרות גני ילדים כמרחבי למידה בפרט, בחנתי את השימוש האפקטיבי בחצר גן-הילדים לצורכי למידה-הוראה בתחומי דעת מגוונים. תכנית הלימודים בגן כללה פעילויות במבנה ובחצר. כארצנו בה האקלים נוח רוב הזמן, הילדים מבלים בלמידה בחצר בין שעה ומחצה לשעתיים בכל יום, כולל צהרון. חצר הגן משמשת מרחב למידה המשלים את מרחב הכיתה.
חצר גן “אינטליגנטית“ (Environment Learning Intelligent)תוכננה באופן שהיא מאפשרת פעילות לימודית מכוונת או מזדמנת, בהוראה ישירה או באמצעות משחק מתוכנן או חופשי. חצר מתוכננת ומעניינת, מגרה ללמידה, מעוררת סקרנות מסמלת חופש פעולה של הילד ועצמאות בתכנון ובבחירה של מעשיו.

מטרת היוזמה לעודד תנועה בקרב ילדי הגן. לשכלל תנועות יסוד, לפתח מודעות לגופם ללמוד לווסת כוח, לשמור על שווי משקל ולחזק את גופם תוך כדי פעילות בחצר גן המעוצבת ומתוכננת כחצר גן "אינטליגנטית".
ההתפתחות המוטורית היא השלב הגלוי והנראה לעין של התפתחות הילדים בתחומים אחרים – קוגניטיביים, אישיים, רגשיים וחברתיים!!!

התפתחות הכישורים המוטוריים והתנועתיים מהווים את הבסיס להתפתחות כל שאר התחומים בגיל הרך. חוקרים בתחומי התפתחות הילד מייחסים חשיבות רבה לפעילותם התנועתית של ילדים כגורם בהתפתחות המוח.

חצר גן פעילה מזמנת פיתוח מוטוריקה גסה ומיומנויות גופניות מגוונות, פיתוח חשיבה יוצרת, יכולת של פתרון בעיות ויכולת קבלת החלטות. פיתוח מיומנויות חברתיות התורמות לסטנדרטים מקובלים של התנהגות וקשרים חיוביים עם אחרים. פיתוח עמדות וערכים אשר יעודדו השתתפות והנאה בפעילות גופנית, בריאות, ביצוע איכותי, דימוי עצמי חיובי וכיבוד הזולת. בחצר, הילדים לומדים להתנהג באופן עצמאי, לבחור מתוך אופציות וליזום פעילויות. לומדים להכיר את עצמם, את היכולות הגופניות בהתייחס לסביבה הקבועה והמשתנה שלהם ומכאן רוכשים בטחון לפעול מתוך חופש בחירה במסגרת נתונה. בחצר הגן, הילדים לומדים להשתחרר מתלות במבוגר, ועם זאת לבקש עזרה במידת הצורך. 






















תגובות

  1. פרסמו את המיזם שלי באתר משרד החינוך, גאה בעצמי ובילדים המתוקים שלי ))

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה