"אימונית" קואצ'ינג בחינוך


שם המיזם : "אימונית" קואצ'ינג בחינוך
שם היזמים:  הילית בן בוכר
תחום דעת: העצמה
אוכלוסיית יעד:  יסודי, על יסודי
מוסד: אורט רמת יוסף, בת ים
שנה: 2018




"אימונית" קואצ'ינג בחינוך

יום אחד, לפני 8 שנים, שאלתי ילד אחד: "תגיד, במה אתה טוב?" "לא יודע" הוא ענה לי "אני לא טוב בכלום" לקח לי כמה שניות לצאת מההלם אבל אז הבנתי שצריך לשנות. לא יכול להיות שילד לא ידע במה הוא טוב.
אני הילית, מאמנת ילדים ובני נוער ומובילת קבוצות העצמה. הגעתי להוראה בעקבות החלום שלי להכניס את עולם הקואצ'ינג לתוך בית הספר. בקיצור, באתי לשנות!  

"החינוך היעיל ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים" אמר אפלטון אז למה שאני אתווכח איתו?
מטרת העל של "אימונית" היא לגרום לילדים להיות מאושרים, להרגיש שייכים ולדעת שהם מסוגלים להגשים כל מטרה. 
איך כל זה קורה? תוך כדי משחק. משחק קבוצתי ומעצים של אימון בסיטואציות חברתיות.

בחדר העצמה מיוחד שהוקם בבית הספר, הילדים מתאמנים בלהכיר אחד את השני ובעיקר את עצמם. הם מגלים מה צריך לשמר, וגם איפה אפשר לשפר. הם "שופכים" בו את הלב, הם לומדים להקשיב, הם משתפים ומייעצים, הם מרגישים בו שייכים, רצויים, הם נהנים להגיע אליו, הוא מעורר בהם מוטיבציה וגורם להם להאמין בעצמם.

הקבוצה מזמנת להם סיטואציות חברתיות ומאפשרת להם לנסות, לחוות, וכן, גם לטעות. היא מקבלת אותם כמו שהם רק הופכת אותם לדגם משופר יותר. בכל מפגש הילדים מקבלים כלים פרקטיים  להתמודדות בסיטואציות שונות, שיגרמו להם להצליח בסופו של דבר לא רק בבית הספר, אלא מכין אותם לחיים האמיתיים. זה המקום שבו לא רק מדברים על... אלא בעיקר עושים את... במציאות שאני מובילה הכל אפשרי והכל מתקיים.

"אימונית" מספקת אוורור רגשי, מבססת תחושת שייכות, מגבשת בין הקבוצה ומעוררת מוטיבציה. היא מזמנת למשתתפים הכרה ביכולות שלהם, מעניקה להם תמיכה רגשית ומחברת אותם מעוד חבורת ילדים לנבחרת מנצחת!










תגובות