iGROW מודל לפיתוח אישי


שם המיזם : "iGROW מודל לפיתוח אישי "
שם היזמים:  עדה נחום
תחום דעת: פסיכופדגוגיה
אוכלוסיית יעד:  על יסודי
מוסד: חט"ב שז"ר, קרית אונו
שנה: 2017


iGROW מודל לפיתוח אישי


iGROW , מודל לפיתוח אישי המאפשר הובלת תלמידים לפיתוח אישי מקצועי באמצעות מפגשי שיח מובנים. השיח מתבסס על מודל GROW הנפוץ במגזר העסקי.

מטרת המודל iGROW - Model individual GROW "לראות את האדם שבתלמיד ואת הלומד שבאדם.", דרך פיתוחו האישי של כל תלמיד.

נוצרה תרבות GROW בארגון, כארגון לומד, נתמכת שגרת ניהול ותיעוד. התהליך הוא Top Down Bottom Up בכדי לייצר את התרבות. המטרה היא להעלות את המחויבות והמעורבות של כל התלמידים וצוות העובדים דרך עשייה ויצירת שפה משותפת. הנחת היסוד המלווה את התהליך היא כי כל אדם שממש את עצמו מחויב יותר ותורם יותר לבית-הספר. 


דרכי הביצוע: 
בשלב הראשון נבנית תפישת הGROWשל בית-הספר לפיתוח הייחוד והיעוד של כל תלמיד, מורה ואיש צוות. התהליך הוא Top Down Bottom Up בכדי לייצר את התרבות. המטרה היא להעלות את המחויבות והמעורבות של כל התלמידים וצוות העובדים דרך עשייה ויצירת שפה משותפת. הנחת היסוד המלווה את התהליך היא כי כל אדם שממש את עצמו מחויב יותר ותורם יותר לבית-הספר. 
בשלב השני מוקם צוות GROW של אנשי מפתח בבית-הספר אשר ירכוש את התפישה והמודל. אנשי הצוות יתרגלו את המיומנות והתיעוד כל עצמם ובעצמם. 
בשלב השלישי מוכשר צוות המורים בעזרת צוות הGROW. נקבע במערכת שעה פרטנית בו כל מורה עושה תהליך GROW מתועד לכל תלמיד וכל מורה מקבל תהליך GROW מתועד מגורם מקצועי רלוונטי (מומחה תוכן, חינוך ומנהל). נעשית חשיפה להורים בערב הורים והתנסות להנהגת הורים במפגש הראשון. 
בשלב הרביעי - נעשית הגרלה שבו כל איש צוות מקבל לרשותו 12 תלמידים לליווי במהלך השנה ומתקיימים שלושה שיעורי הכנה לתלמידים שנבנו על ידי הצוות ומועברים בשותפות מורה מחנך+איש צוות. 
שלב חמישי- התנעה ולמידה מתקיימים במקביל- מתקיימת למידה בית ספרית של הצוות המוביל ואנשי צוות בית ספר- הצוות נפגש במהלך השנה נובמבר- יוני. כל תלמידי מקבל 3-4 מפגשים מתועדים במערכת הבית ספרית. 
הישגים מצופים: 
1. בית ספר כארגון לומד תוך יצירת שגרת עבודה ואקלים מיטבי 
2. יצירת פלטפורמות ליחסי קרבה מורים תלמידים - 
3.להעלות את המחויבות והמעורבות של כל התלמידים וצוות העובדים דרך עשייה ויצירת שפה משותפת. 
4. לשבור מסגרות חדשנות פדגוגית .














תגובות