לחקור ליצור לנגן



שם המיזם : "לחקור ליצור לנגן"
שם היזמים: מורה אלי חולי
תחום דעת: מחשבים אומנות
שותפים: בתמיכת הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות מחוז תל אביב
אוכלוסיית יעד:  יסודי
מוסד: בית ספר דבורה עומר, פתח תקווה 
שנה: 2017 


לחקור ליצור לנגן

בית ספרנו הוא בית ספר צומח שהגדיר את ייעודו כייחודי באמנות רב תחומית וטכנולוגיה. בית הספר שואף לפתח יחידות הוראה רב תחומיות שעוסקות בלמידה חקרנית המשלבת טיפוח יצירתיות ומקום לביטוי אישי של כל ילד וילדה.
תיאור קצר: התלמידים יחקרו התפתחות של כלי נגינה בתקופות שונות ובתרבויות שונות, בקבוצות למידה שיתופיות, תוך שימוש במגוון כלים שיתופיים בלמידה - (כלי מיפוי מושגים, כלי כתיבת מסמכים, מצגות וכיו"ב). התלמידים יבחרו להתמקד באחת ממשפחות כלי הנגינה : כלי נשיפה, כלי מיתר, כלי הקשה, כלי מפוח, ויתכננו ואף יבנו , מחומרים שונים, כלי נגינה יצירתיים וחדשניים משלהם העונים על אותם מאפיינים של כלי הנגינה שחקרו. התלמידים יבנו תערוכה פיזית ווירטואלית המציגה את תוצרי החקר המתוקשבים ואת הכלים שבנו. התלמידים יציגו קונצרט שבו ידגימו נגינה על הכלים שבנו ועל כלים נוספים.

החזון: להעשיר את לימודי השפה באמצעות אמנויות וטכנולוגיה. אנחנו מאמינים שבאמצעות הלמידה של ההיסטוריה והתרבות להתפתחות כלי הנגינה התלמידים ירכשו מיומנויות חקר ויכולות חברתיות של למידה שיתופית מיומנויות טכנולוגיות ויצירתיות.
אנחנו מעוניינים ליצור מצב של למידה משמעותית חוויתית, לטיפוח יצירתיות ולשנות את הלמידה הבית ספרית המאופיינת כיום כמבודדת - כל שיעור וכל מורה עובדים בבידוד והתלמידים אינם יוצרים אינטגרציה. החזון שלנו הוא צוות רב מקצועי שמלמד יחידות הוראה רב תחומיות המטפחות חשיבה, הכוונה עצמית, למידה חקרנית ויצירתיות.
מטרות ברמת התלמיד: 1 .טיפוח תפקודי לומד - ופיתוח יכולות קוגניטיביות ומטה קוגניטיביות תוך שימת דגש על תפקוד בין אישי תוך אישי וחושי 2 .פיתוח מיומנויות של המאה ה- 21 –למידה חקרנית בשילוב מגוון תוכנות ללמידה שיתופית 3 .טיפוח יצירתיות ומתן אפשרות לביטוי אישי לתלמידים
4 .הרחבת הידע והיכולות במוזיקה ובשפה
מטרות ברמת צוות המורים: 1 .הוראה בצוות רב תחומי מוזיקה, אמנות , טכנולוגיה ושפה
2 .העשרת לימודי השפה בלמידה חקרנית ויצירתית
מטרות ברמת בית הספר: 1 .בניית תכנית ייחודית בזיקה לייחודיות הבית ספרית באמנות רב תחומית וטכנולוגיה 2 .קידום תכניות להוראה רב תחומית עדכנית בבית הספר





















תגובות