אפליקציית יגאל אלון



שם המיזם : "אפליקציית יגאל אלון "
שם היזמים:  התלמיד - ענבר עמית 
תחום דעת: מחשבים
אוכלוסיית יעד:  מורי בית הספר
מוסד: יגאל אלון, חולון 
שנה: 2017


התלמיד עמית, פיתח אפליקציה לעדכון שינויים במערכת בית ספרו -  בי"ס יגאל אלון חולון

סיפורו של התלמיד עמית ענבר:
במהלך השנה הזאת והשנה שעברה, החלטתי לפתח אפליקציה לבית הספר שלי. פיתחתי אותה במטרה לענות על הצורך שלי לראות את שינויי המערכת בכף ידי. במהלך הזמן הוספתי צרכים אחרים של בית הספר, כגון: עדכוני המנהלת שבאמצעותם יכולה המנהלת לשלוח הודעות חשובות לתלמידי בית הספר, שמות בעלי התפקידים ועדכונים בשינויים הנוגעים לשגרת בית הספר. אני מאמין שמערכת מותאמת אישית לצורכי התלמידים ולבית ספרם הופכת אותה כל כך ייחודית דווקא בגלל שהמפתח שלה הוא תלמיד כמוני, המגיע מהשטח ומכיר היטב את שגרת בית הספר ואת רצון התלמידים בשינוי המיוחל. במסגרת המיזם, המורה האחראית על שינויי המערכת מעדכנת כמידי יום את השינויים הצפויים, וכך התלמידים המעוניינים לצפות בשינויים מבעוד מועד יכולים להיכנס לאפליקציה (עם ססמה שהגדרתי מראש בשביל לשמור על הפרטיות) ולהתבונן בשינויים ובכל שאר האפשרויות המחכות באפליקציה.


סיפורה של המורה המלווה את עמית, ליאת סטמבולי:
שמי ליאת סטמבולי, מורה לעברית בחטיבת קרית-שרת, חט"ב אלון, וברצוני לשתף אתכם בסיפור קצר.
לפני קצת יותר משנתיים הכרתי תלמיד בשם עמית, שמעבר להישגיו הלימודיים, המוזיקליים והחברתיים, הצליח להתבלט בעיניי בזכות תחביביו. ופתאום במהלך הטיול השנתי, אליו הצטרפתי כמלווה, גיליתי שלעמית יש גם כישרון טכנולוגי, אותו הוא מפתח כחלק מההשתתפות במחנה קייץ כמידי שנה. עמית הסביר כי במסגרת הקורס התנסה בבניית קוד לאתר ניסיוני, וכבר אז זיהיתי את הפוטנציאל שלו ליזום פרויקט משלו, שיענה על צרכיו וזאת כשעדיין לא היה ברור לי לאן הדברים יכולים להוביל. תחילה סיכמנו שניפגש רק כדי לראות תוצרים ניסיוניים שונים, שהכין במסגרת ההשתתפות במחנה. וכיוון שהתרשמתי מאוד התקדמנו שלב, ודנו בנכונותו למנף את כישרונו ולתת מענה לצרכיו כתלמיד באמצעות בניית אפליקציה עבור בית הספר.

יש לציין כי מתחילת התהליך עמית לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והתקדם בזריזות וביסודיות בתהליך להוצאת האפליקציה לפועל. תחילה ביררנו מהו הצורך שלו, והוא השיב שהיה רוצה שמערכת השעות עם השינויים העדכניים תתפרסם מראש, על מנת שיוכל להתכונן בהתאם. בהמשך לכך, סיכמנו שנקדיש זמן מתוך השיעור כדי שעמית ישתף את שאר תלמידי כיתתו ביוזמתו, ולאחר שהציג את התכנים שבכוונתו לכלול באפליקציה ואת מטרת הקמתה, פנה אליהם ואף הזמין אותם להרחיב את הצרכים שלדעתם האפליקציה צריכה לתת להם מענה. במהלך השיעור עמדתי מהצד וראיתי כיצד במהלך סיעור מוחות עם חברי כיתתו עמית כותב בשקידה את הצעותיהם, ואיך חבריו מפרגנים לו על יוזמתו. בשלב הבא, קבענו שנתאם פגישה עם שלומית המנהלת. כדי להתכונן ישבנו יחד כדי לחשוב כיצד נסביר את היוזמה, ונערכנו כמו שמתכוננים לראיון עבודה. חשבנו על שאלות מראש, עשינו סימולציות, ובנוסף עמית עשה הכנות רבות בבית ביחד עם בני המשפחה. התרגשתי כשיכולתי להרגיש שמשפחתו תמכה בו ועזרה לו להתקדם בכל שלב ושלב. עד ליום המפגש עם שלומית, עמית עדכן אותי בשכלולים נוספים שהספיק לעשות ובבירורים שונים שעשה כדי להוציא את האפליקציה לפועל. הרגשתי שעמית נעשה עצמאי מיום ליום, וכך ביום שנפגש עם שלומית המנהלת, אני רק ישבתי מהצד והתפעמתי מהנוכחות שלו ומיכולותיו הוורבליות. עמית שידר הרבה ביטחון, ידע, מוטיבציה ובגרות. משלב זה ואילך, אחרי שזכה בתמיכה, בגיבוי ובברכת שלומית המנהלת, עמית המשיך להתנהל באופן עצמאי מול אנשי ההנהלה, כשאני עומדת מאחוריו ורק מזכירה לו שוב ושוב: "עמית, אני גאה בך!". וכך, לאחר מספר שבועות האפליקציה כבר יצאה לפועל, והיא זמינה לשימוש בכל פלאפון עבור תלמידי בית הספר ומוריו. יישר כוח, עמית!


אני פונה גם לכל המורות והמורים, המשיכו לברר מהם התחביבים של תלמידיכם והציעו להם דרכים כדי למנף אותם במסגרת בית הספר או מחוצה לו, והעיקר שתעצימו אותם ותעניקו להם הזדמנות למימוש עצמי, גם אם אינכם מבינם או מומחים בתחומים שהתחביבים נוגעים להם. אל תהססו כי תלמידים ידעו בעצמם כיצד להתקדם בתחומים שהם טובים בהם, אלא שמכם הם צריכים רק את ההכוונה המנטלית ואת הליווי המקצועי בהתנהלות מול גורמים בבית הספר על מנת להפוך חלום למציאות.


תגובות