ירושלים כנושא שנתי ללמידה







שם המיזם : "ירושלים כנושא שנתי ללמידה"
שם היזמים:  מירי לוקסנבורג, מנהלת בי"ס
תחום דעת: ירושלים
אוכלוסיית יעד:  יסודי
מוסד: ארזים, תל אביב
שנה: 2017 





ירושלים כנושא שנתי ללמידה


כיצד נחשפו תלמידי בית הספר ארזים לנושא השנתי ירושלים באופן חוויתי ומעשיר?בחרנו במתודת ה- P.B.L., למידה באמצעות פרויקטים. כל כיתה, או שכבה, כרצון המחנכים, בחרה נושא משלה המתקשר לירושלים. התוצרים נחשפו בפני ההורים באירוע קהילתי בשם: "מעורב ירושלמי" שהתקיים ביום ירושלים.
באירוע שנקרא בשם "מעורב ירושלמי", ההורים פעלו בפרויקטים השונים. תוצרי פרויקטי התלמידים הוצגו וחלק מהתוצרים אף שימשו את בית הספר לאורך השנה.

כל כיתה והפרויקט שלה:
כיתות א- מה בין משאלה גלויה לסמויה? הם כתבו משאלות , למדו לנסח ולכתוב במסגרת תהליך השבחת כתיבה. התוצר- בכותל המערבי שנבנה בבית הספר הושמו משאלות שכל באי האירוע כתבו וטמנו.
כיתה ב1+ב3- למדו כיצד כותבים כתבו בעיתון, מבנה עיתון והכינו עיתון בתקופת ירושלים של פעם. התוצר- עיתון קיר
כיתה ב2- למדו מהו מסע וכיצד מתעדים יומן מסע. התוצר- יומן מסע מפי התלמידים במספר תחנות במסע- ההכנות למסע, המסע (עלייה לרגל לירושלים), החזרה מירושלים.
כיתות ג'- חקרו את ירושלים על מנת לבנות משחקים העושים שימוש בידע הקשור לירושלים. התוצר- משחקייה.
כיתות ד'- מהו השער האישי שלי ? התלמידים חקרו את ירושלים ולמדו רבדים שונים עליה, חקרו את שערי ירושלים ובחרו את השער שאימצו ועיצבו על פי החיבור בין השער הרשמי לזה שלהם האישי. התוצר- נבנו שערי ירושלים עם דגמים תוצרת הילדים.
כיתה ה1- כל קבוצה חקרה מוסד לאומי בירושלים. התוצר- מיני ירושלים (בסגנון מיני ישראל) של מוסדות לאומיים בעיר.
כיתה ה2- למדו וחקרו אתרים שונים בעיר, כיצד לשווק אותם באמצעות מפגשי דיבייט. התומר- סוכנות תיור של ירושלים. התלמידים בנו לבאי האירוע יום סיור בירושלים על פי האתרים שהם למדו ועיצבו פליירים לכל אתר שנבחר.

כיתה ה3- חקרו שירי ירושלים, למדו את הידע המופק בשיר ואת הרקע לשיר. התוצר- "בריכת הסולטן"- שירה בציבור של שירי ירושלים בשימוש מצגת שהכינו לכל שיר.
כיתות ו'- התלמידים איתרו אתרים וסוגיות בעיר ירושלים הנושאים קונפליקט. התוצר- עבודות הילדים ודיונים סביב הקונפליקטים עם באי האירוע.

ילדי בית הספר יודעים רבות אודות העיר הבירה שלהם . בחרנו בדרך אוטנטית ומהנה בשילב אינטראקציה בינאישית של למידה באמצעות פרויקטים. התלמידים ובאי האירוע יצאו נשכרים ובעלי ידע רחב יותר של הנושא.




























תגובות