למידה בחברותא






שם המיזם:  למידה בחברותא
שם היזמים: גילת אנגל, מנהלת בית הספר וצוות המורים
מוסד: בית חינוך פיק"א פתח תקווה    
אוכלוסיית היעד: בי"ס יסודי
שנה: 2015 





למידה בחברותא בבית חינוך פיק"א בפתח תקווה לציון 20 שנה להירצחו של ראש הממשלה

כל תלמידי ביה"ס קיימו למידה בחברותא. הלמידה התקיימה באמצעות דפי החברותא שהצוות החינוכי הכין. הצוות החליט על 3 ערכים מרכזיים שעולים מתוך הזיכרון ליצחק רבין: 
כל הצוות החינוכי היה שותף באיסוף הטקסטים המגוונים שעונים לסגנונות למידה שונים (המקורות כללו מקורות יהודיים, מתוקשבים באמצעות QR, חזותיים, ומידעיים) ,הטקסטים בדפי החברותא הותאמו לגיל הלומדים.
הפעילות בחברותא יצרה שפה בית ספרית, וקיימנו בוקר חברותא  שכל בית הספר קיים למידה בחברותא, ואף תלמידי שכבה ו' היו שגרירי חברותא בשכבות הצעירות. הפעילות יצרה למידה משמעותית, המותאמת לסגנונות למידה שונים. התרחשה למידה רלוונטית, חווייתית ומהנה לילדים. הלמידה בחברותא הובילה לשיח משמעותי באמצעות השאלות לדיון שבדף החברותא. השיח בחברותא התנהל באופן תרבותי תוך הקפדה על מיומנויות של הקשבה וכבוד, שיח שהוביל לתובנות הן אצל התלמידים והן בצוות החינוכי.  
מדברי התלמידים בעקבות הלמידה בחברותא: "נהניתי ללמוד בצורה שונה מאשר לקרוא ולכתוב עם ספר." (יעל, ו'2). " חבר אמיתי, גם כשהוא לא מסכים אתי, הוא לא צועק" (ג'ני, ב'1). "חופש הביטוי נגמר כשאנחנו מתחילים לפגוע" (אביטל ו'2).  

צוות בית הספר ימשיך ויפעיל למידה בחברותא בנושאים נוספים.  
לסיכום- הלמידה בחברותא יצרה שפה בית ספרית עודדה למידה משמעותית ורלוונטית לתלמידים. ולכן בהמשך יתקיים יום ספורט בסימן חברותא. המשימות הספורטיביות יתבצעו בזוגות.





תגובות