קניון - לא רק שופינג...

שם המיזם: קניון - לא רק שופינג...
שם היזם: טלי טולדנו
מוסד: ביה"ס קפלן, פתח תקווה
אוכלוסיית היעד: יסודי
שנה: 2015








המיזם:
הקניון- לא רק שופינג.... זהו חלק מתוך תפיסה חינוכית בית ספרית-"לומדים מהחיים וחיים תוך כדי למידה"


ייחודיות המיזם: הינו מודל פדגוגי להוראה-למידה והערכה לפיו התלמידים ילמדו בתחומי דעת שונים בסביבה אותנטית וטבעית. הקניון הגדול, השוכן בקרבת בית הספר, נבחר כסביבה לימודית המאפשרת קיום תהליך חינוכי . הקניון הגדול, השוכן בקרבת ביה"ס "קפלן", נבחר כמרחב לימודי בו ילמדו כל תלמידי ביה"ס בשכבות א'-ו' במהלך השנה בתחומי דעת שונים ובשלבים שונים של תהליך הלמידה.


הנחות היסוד:
שהובילו לבחירת מרחב הקניון כסביבה לימודית המקדמת למידה משמעותית :
עולם הקניון מתחבר לעולמו של הילד בהיותו מקום בו הילד מבלה ועורך קניות.
זו סביבה ידידותית, נגישה וגמישה.
הקניון הגדול הוא סביבה עשירה במקורות מידע המאפשרת למורים להתנסות בדרכי הוראה מגוונות ומותאמות ללומדים השונים.
הקניון מזמן לתלמידים התנסות פעילה, מגוונת, מאתגרת ומאפשרת בחירה.
הקניון מהווה קרקע פורייה לפעילויות חקר וגילוי.
מרחב הקניון מאפשר פיתוח תפקודי לומד ומתן ביטוי להם.
הקניון הוא סביבה עשירה בגירויים וככזו היא מעוררת עניין, סקרנות ויצירתיות אצל התלמידים ומאפשרת חשיבה ביקורתית ופרשנות אישית של הלומדים.
הקניון מאפשר אינטראקציה חברתית התורמת לתקשורת בין אישית.
סביבת הקניון תורמת להבניית חברת לומדים אכפתית, מעורבת ויוזמת.
הלמידה בקניון מאפשרת ללומד להרגיש משמעותי ולחוות תחושת מסוגלות כתורם ומשפיע.
הלמידה במרחב הקניון יכולה להמחיש, להשלים ולהרחיב ידע.
למידה בקניון תעורר חוויות רגשיות, חברתיות וקוגניטיביות אצל הלומדים – חוויות חשובות ביותר ללמידה משמעותית.
התלמיד לומד בסביבה בה הוא צריך לשלוף את הידע שלמד. על פי מחקרי --המוח שליפת מידע יעילה ביותר כאשר המידע מופיע באותו קונטקסט שבו הוא נרכש-קודד ובנוכחות אותם רמזים שהיו בזמן הלמידה. בנוסף, הפעילות בסביבה זו מבטיחה הבנה וזיכרון לטווח ארוך.
תהליכי למידה משמעותיים, לפיתוח תפקודי לומד וכמתן ביטוי להם.


תגובות