To Be Education

שם המיזם: To Be Education
שם היזם: מונה מסראווה
מוסד: תיכונט ע"ש אלתרמן, תל-אביב
אוכלוסיית היעד: חט"ב, על-יסודי
שנה: 2015



רקע:
To Be Education היא פלטפורמה חדשנית (שלב בתא) שפותחה ונוסתה משלביה הראשוניים בסיוע צוות תיכונט.

פלטפורמה אינטרנטית זו מסוגלת להמיר כל תוכן לימודי למשחק תפקידים חכם, מאורגן ומתועד. מאות תלמידי תיכונט כבר נהנים ממשחקי To Be וחווים למידה אקטיבית בקבוצות קטנות בה הם מתמקדים בשאלות רלוונטיות ומרתקות העולות מהנושאים הנלמדים בכיתה, באמצעות משחקי דילמה, משימה וחקר.

לצורך קיום הדיון ו'חיזוק' טיעוני הדמות שלהם, נדרשים התלמידים לחקור וללמוד היטב את חומרי הידע שניתנו להם תוך שימוש בשלל מיומנויות: החל מהבעה בכתב ובע"פ, דרך עבודת צוות וכלה בחשיבה יצירתית וביקורתית מסדר גבוה.

עם הזמן נוכחנו לגלות כי גם האנונימיות מסייעת רבות ללמידה ובזכות המסכות אותן עוטים התלמידים, גם אלו שבדר"כ שקטים או איטיים בכיתה זוכים 'לעלות לבמה', להביע את עצמם ולהתבטא.

הפלטפורמה תוכננה כך שתעצים, לא פחות מאשר את התלמיד, גם את המורה העומד מול הכיתה ותאפשר לו לייצר תכנים מקוריים משל עצמו, להיחשף למגוון עצום של משחקים יצירתיים שייצרו מורים אחרים בארץ ובעולם, לקחת חלק בקהילה וירטואלית עצומה המובלת על ידי מורה ותלמידים, ולספק לתלמידיו חוויית למידה מעורבבת (Blended learning) המשלבת את היתרונות והעושר של שני העולמות: הטכנולוגיה של המאה ה-21 והאינטראקציה הישנה והטובה שבין מורה ותלמיד.

בתום המשחק, הפלטפורמה מציידת את המורה בשלל נתונים חשובים כגון שרשור הודעות השחקנים, מידע חדש שהוסיפו התלמידים ל'מדף', סטטיסטיקות לגבי ההצבעות השונות, התמקדות בתלמידים ספציפיים, נקודות מומלצות לדיון שהעלו מורים אחרים ששיחקו ועוד.

כל אלו מהווים תשתית מצוינת לניהול דיון עמוק, משמעותי ובלתי נשכח במליאת הכיתה.

מנתוני המחקר שביצענו:
- ממוצע של 100% השתתפות תלמידים בכיתה.
- כתיבה ממוצעת של כעמוד וחצי לתלמיד במשחק שאורך כ-20 דקות.


תגובות