שם היזם: אירנה קיפניס
מוסד: תיכון ע"ש גולדה מאיר, פתח-תקווה
על היוזמה:
מוסד: תיכון ע"ש גולדה מאיר, פתח-תקווה
גילאים: על-יסודי
שנה: 2015על היוזמה:
למידה באמצעות פרויקטים היא שיטת למידה בה אין שיעורים פרונטליים, שיטה זאת מלמדת את התלמיד לחשוב לעומק ולא לשנן את החומר בע"פ, ליזום דברים חדשים. חלק גדול ממוסדות אקדמיה עוברים עכשיו לשיטת לימוד זאת כי היא הוכיחה את הייחודיות שלה בכל מה שנוגע בחקר הנדסי.
תלמידים לומדים בקבוצות קטנות, מתנסים בסביבת עבודה שבה יצטרכו לתפקד בעתיד. המוטיבציה לבצע חקר ולהיות מעורב בתהליך למידה גבוהה יותר מאשר שיטה הרגילה (לימוד פרונטלי) וכך גם ההישגים גבוהים יותר.
.
בשיטת למידה זו, התלמידים נדרשים לחקור בתחום ההנדסה נושאים כהנדסה מכנית, אלקטרוניקה ותוכנה.
מבנה הלמידה:
1. התלמיד מקבל נושא פרוקטאלי
2. התלמיד בוחן את הנושא ונושאים דומים באתרים של אוניברסיטאות או חברות ההי-טק מגוונים.
3. התלמיד מכין שאלות חקר ומפנה אותן אל המורה המנחה בבית הספר שבודק את שאלות החקר
ובהתאם מנחה את התלמיד.
4. התלמיד, מחפש תשובות לשאלות, תוך כדי למידה של נושאים חדשים.
5. התלמיד חייב ליישם באמצעות בניית דגם בהתאם לחומר שלמד.
תלמידים לומדים בקבוצות קטנות, מתנסים בסביבת עבודה שבה יצטרכו לתפקד בעתיד. המוטיבציה לבצע חקר ולהיות מעורב בתהליך למידה גבוהה יותר מאשר שיטה הרגילה (לימוד פרונטלי) וכך גם ההישגים גבוהים יותר.
.
בשיטת למידה זו, התלמידים נדרשים לחקור בתחום ההנדסה נושאים כהנדסה מכנית, אלקטרוניקה ותוכנה.
מבנה הלמידה:
1. התלמיד מקבל נושא פרוקטאלי
2. התלמיד בוחן את הנושא ונושאים דומים באתרים של אוניברסיטאות או חברות ההי-טק מגוונים.
3. התלמיד מכין שאלות חקר ומפנה אותן אל המורה המנחה בבית הספר שבודק את שאלות החקר
ובהתאם מנחה את התלמיד.
4. התלמיד, מחפש תשובות לשאלות, תוך כדי למידה של נושאים חדשים.
5. התלמיד חייב ליישם באמצעות בניית דגם בהתאם לחומר שלמד.
תגובות
הוסף רשומת תגובה