למידה שיתופית "דיאלוג יצירתי"

שם המיזם: למידה שיתופית "דיאלוג יצירתי"
שם היזם: אורלי בהט
מוסד: ביה"ס אמירים, חולון
גילאים: יסודי
שנה: 2015






על היוזמה:
מודל זה עוסק בהבניית ידע, המבוסס על למידה באמצעות "דיאלוג". בכל שכבת גיל נקבע נושא, אותו חוקרים התלמידים ב"קבוצות חקר" במהלך תקופה מוגדרת, בסיוע מורים מכוונים ומתווכים מתחומי דעת שונים.


מטרות המיזם: טיפוח "עצמאות מחשבתית" ובטחון עצמי, פיתוח "חשיבה גמישה" , פיתוח יצירתיות, פיתוח סקרנות, רכישת מיומנות בעבודת צוות, למידה רלוונטית ומשמעותית.
התלמידים לומדים בספריה, במעבדות המחשב, בסדנת אומנות וכד'. שימוש בחללי בית הספר. כל קבוצת תלמידים מונחית ע"י מבוגר ומלווה על ידו.


ייחודיות המיזם: שלכל כיתה יש "נושא על" ולתלמידים ניתנת הבחירה בתת הנושא שרוצים לחקור. בנוסף לעבודה המחקרית נותנים התלמידים ביטוי מסכם למחקרם באמצעות "תוצר יצירתי" מז'אנר מסוים כמו: אמנות פלסטית, תאטרון, מוסיקה, ועוד....


הצלחתו של המיזם: בהיותו משמעותי, רלוונטי לחייהם של התלמידים, שבונים את הידע שלהם בדרך של חשיבה ביקורתית, יצירתית ורפלקטיבית, שהיא למעשה ה"למידה המשמעותית".
בסיום תהליך הלמידה, מציגים התלמידים את התוצר ב"בימת שיתוף" בקהילת בית הספר.


תגובות