יוצאים מהמפה

שם המיזם: יוצאים מהמפה
שם היזם: איל בוזגלו
מוסד: ביה"ס ברנדיס, הרצליה
גילאים: יסודי
שנה: 2015


על היוזמה:
יוזמה זו הפורצת את גבולות הכיתה ובית הספר הינה למידה משמעותית. יוזמה זו אפשרה לתלמידים חקר בתחומי דעת מגוונים שונים ואישיים. 
במסגרת הלימודים יוצאים מהמפה לכיתות ה' בגאוגרפיה, לימדנו את התלמידים פרק ריצות ניווט.

הניווט הספורטיבי הוא ענף ספורט תחרותי, שבו על כל מתחרה למצוא מספר תחנות הממוקמות בשטח, תוך הסתייעות במפה ובמצפן. המנצח הוא זה שמסיים את המסלול (כלומר עובר בכל התחנות לפי הסדר) בזמן הקצר ביותר. אם אין לכם שאיפות לנצח, אתם יכולים לעשות את המסלול בהליכה רגועה, וליהנות מן הטבע והנוף תוך כדי האתגר שבניווט.
ריצת הניווט היא הזדמנות לשלב בין ספורט ניווט ובלויי חברתי לגיבוש השכבה בטבע.

תכנית הלימוד תתחלק לשניים. לימוד תאורטי ומעשי בבית הספר (ניווט בכיתה, ניווט במגרש כדורסל וניווט בחצר בית הספר), ותרגול מעשי (ניווט מודרך) בפארקים עירוניים בשרון ובגוש דן, ברמת קושי קלה.
החלק התאורטי בבית הספר יכלול מספר מערכי שעור בנושא מקרא, סימנים מוסכמים לריצת ניווט, הצפנת מפה, תכסית, טבלית, קנה מידה והתמצאות במרחב ברמה בסיסית. וייערכו מספר תרגולים בשטח בית הספר.
החלק המעשי יכלול שלוש ריצות ניווט בליווי חונכים (הורים בני משפחה). לפני כל יציאה לפארק יערך מפגש מקדים עם החונכים. כל היציאות לפארקים יהיו בכפוף לנוהלי משרד החינוך וחוזר מנכ"ל ובאחריות אייל הורבטס המורה לספורט. להלן מסמך המארגן את פעילות הניווט בבית הספר

הערכה: מעבר ליציאה לניווט בסיום פרק הלימוד על המפה, התלמידים התבקשו להציע מטלות ביצוע להערכה מעצבת כבונוס לציון. התלמידים הציעו מספר הצעות.

תגובות