"קורס אתגר" בקיץ

שם המיזם: "קורס אתגר" בקיץ
שם היזם: שרית קיצוני
מוסד: חט"ב אחד העם (ורבר), פתח-תקווה
גילאים: חט"ב, על-יסודי
שנה: 2015







על היוזמה:
בכדי לא לוותר על ולאף תלמיד פיתחנו ואנו מקיימים מידי חופשת קיץ למשך 6 -7שבועות מסגרת ייחודית בחטיבה הנקראת "קורס אתגר".
קורס קיץ זה נערך עבור תלמידים המסיימים את כיתה ז' עם הערכות נמוכת או גבוליים בלמידה, תלמידאות ובהתנהלות במסגרת הבית ספרית ( ג'\ ד' בהתנהגות עם מספר שליליים). מטרת הקורס היא לתת לתלמידים מוחלשים כלים להצלחה בלמידה, השלמת פערי ידע במקצועות ליבה תוך חווית הצלחה לימודית, עיצוב התנהגות וכישורים בינ-אישיים, העצמת תחושת המסוגלות ופעילות חברתית מגבשת ( לא נשכח שכל זה נעשה על חשבון חופשת הקיץ שלהם ושלנו) המטרה להוביל את בוגרי הקורס לשינוי משמעותי כמקפצה להתחלה אחרת בכיתה ח'. הקורס בנוי עם מערכת קפדנית. שילוב יומי של התחומים: פתיחה וסיכום יומי של רכז השכבה ואנשי צוות החטיבה. פעילות עיצוב התנהגות. למידה עיונית תמיכה למתקשים בלמידה במערכת קורס האתגר מלבד צוות ניהול ומורים מבית הספר, משתלבים גורמי קהילה שמעבירים הרצאות או סדנאות שלמות כגון: שוטר קהילתי על חבות חוק, מדריכי קידום נוער, פסיכולוגית, מתאמת עירונית למלחמה בסמים, עו"ד, מדריכי של"ח, קצינת ביקור סדיר ואורחים.
אמצעי העברה מגוונים מאוד וכוללים צפיה בסרטים, משחקים, סדנאות, דיונים, שימוש רב בסביבה מתוקשבת ויציאה לשדה. במהלך כל הקורס משובצות שעות לכתיבת עבודה אישית על נושא בחירה שבסיומה הצגת פרזנטציה. במשוב המלווה את הקורס מדווחים התלמידים על הסיטואציה של הצגת נושא בפני חבריהם כרגע שיא בתחושת המסוגלות הנבנית בקורס.
בגישה ביהביוריסטית מידי יום כל תלמיד מקבל ניקוד על התקדמותו והתנהגותו והנקודות מומרות לפרסים בסיום השבוע. התלמידים מעריכים את התקדמותם האישית והערכת עמיתים להתנהלות חבריהם. נבחר מצטיין השבוע ומוענקת הערכה למי שעשה התקדמות גדולה. הקורס מסתיים בכינוס בספרייה עם ההורים ומכובדים נוספים והוא חגיגי ומרגש כמו מיטב טקסי המצטיינים. קשה לפספס את ההתרגשות ודמעות ההורים לתלמידים שרק לפני מספר שבועות קיבלו תעודת סיום שנה נמוכה והנה אותם תלמידים מקבלים בזכות ולא בחסד תעודת כבוד. מעקב לאורך השנים מראה שלגבי חלק גדול מהתלמידים קורס האתגר הוא נקודת המפנה המשמעותית גם לימודית אך בעיקר התרוממו בציוני התנהגות (אפילו לא' -ב') והצליחו לשמר אותם במידה משתנה עד לתום החטיבה.

תגובות