הישוב שלי

שם המיזם: הישוב שלי
שם היזם: קלאודיה רייכמן
מוסד: ביה"ס אמירים, חולון
גילאים: יסודי
שנה: 2015





על היוזמה:
המיזם עוסק באומנות צילום במולדת- תכנון נוף בישוב שלי.
על התלמידים לזהות את מאפייני הנוף הבנוי והטבעי בסביבת ביה"ס. התלמידים יצאו עם מצלמה "משוטטת" לשטח ויזהו את הקיים ומה חסר.

מטרות המיזם: יצרית פעילויות דיגיטליות בנושא סביבת ביה"ס, נופים, מבנים ופני השטח.הכרות עם הסביבה הבית ספרית, התבוננות בנוף וזיהויי עקרונות הנוף, הבנת היסודות של עיצוב סביבה/ גינה, עבודת צוות, הפעלת התלמידים כאזרחים פעילים/ מעורבים המשפיעים על הסביבה, תוך מתן הצעות לשיפור פני הסביבה הנחקרת. במהלך הפעילות התלמידים יצלמו את השטח במצלמה דיגיטלית, התלמידים יכתבו רשימת צרכים/ רעיונות רלוונטיים להפעלת פעילות מתוקשבת המעודדת הכרות עם הסביבה, התלמידים יכינו דגם של הסביבה מכל סוג שהוא כגון: ציור, דגם , פסל וכד' שיהוו בסיס להצעותיהם לשינויי הנדרש על פי הבנתם כחלק מהסביבה אותה הם חוקרים/ יוצרים. התלמידים יפעילו את הפעילות שיצרו לתלמידים בשכבת גיל נמוכה מהם כאשר הדגש הוא על מאפייני מראה שטח ,השוואה בין הקים בשטח לבין הרצוי בעתיד כגון: פינות ישיבה, פינות צל, צל משתנה, מתקני שטח, מסלולי אופניים וכד'. כמו כן, יש מקום ודגש לפן ההיסטורי של הישוב.

ייחודו של המיזם: הינו חשיבה מסדר גבוה, הזדהות עם הסביבה כחלק ממנה וכגורם המשפיע על הסביבה. איתור צרכים סביבתיים המתאים לגיל הלומדים.
המיזם יתקיים בקבוצות למידה קטנות- עד 15 תלמידים. יש לצייד את התלמידים במצלמות דיגיטליות או במכשירי סמארטפון.

תגובות