אני ברדיו


שם המיזם: אני ברדיו
שם היזם: שלומי ברק
גילאים: יסודי, חט"ב, על-יסודי
שנה: 2015






על היוזמה:
תכנית לימודים ייחודית לפיתוח כישורי שפה והעשרה כללית.
היוזמה היא מודל חינוכי ייחודי בארץ שמטרתו - העשרת השפה ופיתוח אישי של כל תלמיד, בסביבת לימודים שהיא תחנת רדיו בית ספרית .
בתכנית – כל תלמידי כיתות ד' לומדים רדיו במערכת השעות הקבועה.
תלמידי כיתות ה'- ו' משדרים באופן קבוע בתוך מערכת השעות הבית ספרית וכל תלמידי ביה"ס, מכיתה א' –ו' מאזינים בכל שבועיים-שלושה לתכנית רדיו ומשתתפים באופן פעיל כמאזינים, כפותרי חידות וכמרואיינים.
התלמידים בתכנית- לומדים ועובדים בסביבה חינוכית-טכנולוגית,שהיא תחנת רדיו בית ספרית. הם מנהלים את התחנה בניהול עצמי, הם הכותבים, הטכנאים, השדרים והמפיקים. התלמידים פעילים בסביבה טכנולוגית (ציוד סאונד)ממוחשבת, אוספים מידע בכלי תקשורת מגוונים, מפתחים את כישורי השפה ע"י כתיבה, ראיונות וקריינות ברמה מקצועית גבוהה, עורכים חשיבה וחקר, עובדים בצוותים, מקבלים החלטות באופן דמוקרטי ועוסקים בתחומי דעת רבים , שאין הם נוגעים בהם במסגרת הלימודים הרגילה. זה מתחיל במוסיקה, בתרבות, במדעים, ובאקטואליה וממשיך בנושאי החגים, התנ"ך ומורשת העם היהודי בארץ ובתפוצות. כל הקהילה (ביה"ס, ועיר) מאזינה לשידורים והתלמיד הצעיר מקבל משוב מיידי לכל כתבה או ראיון ששודר. בכך הוא מעצים את יכולת הביקורת העצמית על עבודתו ותרומתו לקהילה ולביה"ס.
היתרון הגדול במודל הלימודים הזה – כל בית הספר שומע עברית תקינה ע"י תלמידים מיומנים ובכך כל קהילת בית הספר משפרת את יכולות השפה!!!
סביבות הלמידה החדשניות, פועלות מזה עשרים ושתיים שנים בבתי ספר היסודיים וחטיבות הביניים . תחנות הרדיו הבית ספריות משנות את אופי בתי הספר ואת המבנה האירגוני מאחר והשידורים מועברים לכיתות בזמן השיעורים וכל בית הספר מאזין להם . כך נוצרת לכידות קהילתית סביב הרדיו הבית ספרי.


בתי ספר המפעילים היום את המודל:
בית הספר היסודי לתקשורת "הדר" ברעננה

בית הספר היסודי "הוברמן" בפ"ת

בית הספר היסודי "נוף צורים" צור יגאל

מעוניינים לשמוע יותר או לפתח יוזמה כזו? צרו קשר עם שלומי ברק:
shlomibarak@gmail.com
052-2594090

תגובות