מסע בין כוכבים



שם המיזם : "מסע בין כוכבים"
שם היזמים:  גלית נקאש ועדי אהרון  
תחום: רב תחומי
מוסד:  המנחיל, רמת גן
אוכלוסיית יעד: יסודי, על יסודי
שנה: 2018




מסע בין כוכבים 

הצורך: 
האם ניתן לקיים חיים על פני כוכב לכת אחר במערכת השמש? האם ניתן ליישב את מאדים?? זיהום האוויר, צפיפות האוכלוסין, ההתחממות הגלובלית, כל אלו ועוד גורמים לכך שכדור הארץ, הכוכב הכחול, הכוכב שלנו, נמצא בסכנת הכחדה מבפנים, והן מבחוץ- אלפי אסטרואידים ומטאורים שמקיפים אותו מאיימים להשמידו. תארו לכם שיימצא פיתרון, שיגלו את כוכב הלכת עליו יוכלו להקים את המושבה הראשונה... אנו בבית ספר המנחיל מאמינים שתלמידנו הם המתאימים ביותר למשימה זו! על תלמידינו לצאת למסע בזמן בין כוכבי הלכת במערכת השמש, לגלות את מאפייניהם ולמצוא אלטרנטיבה ריאלית לכוכבי לכת בהם ניתן לקיים חיים. 

הפתרון:
בית הספר טיפח סביבה לימודית מוזיאלית ייחודית במדע וטכנולוגיה, המזמנת חקר וגילוי וכן טיפוח כישורי לומד. היוזמה משלבת בנייה של יחידות הוראה רב תחומיות בפורמט "חקרשת" המשלבות את המקצועות מדעים, גיאוגרפיה, אומנות, קולנוע, רובוטיקה ושפה בכיתות ג'-ה',ז',ח'. כי העתיד שלנו נמצא בידיים של תלמידינו!
הצלחת המיזם: למידה פעילה חוץ כיתתית בפורמט "חקרשת" בו התלמידים מחולקים לקבוצות עבודה וכל קבוצה חוקרת בעצמה פן אחר באותו הנושא ועושה שימוש ברשת ובמוזיאון המדעי. היחידה משלבת בין מקצועות לימוד שונים ומשתתפים בה מורים שונים. בסופו של דבר כל קבוצה מציגה לכיתה את המשימה שקיבלה באמצעות תוצר- דגם, פוסטר דיגיטלי, סרטון, כתבה ועוד המוזיאון המדעי הפך לסביבת למידה ועבודה ברוב שכבות בית הספר ופותחו סביבו שתי יחידות הוראה רב תחומיות.


מטרות:
מטרת המיזם: לאפשר לתלמידים למידה אקטיבית וחווייתית בדרכים מגוונות ובתהליכי למידה חדשניים.
לקדם למידה משמעותית בקרב התלמידים ולהשביח תהליכי הוראה למידה הערכה

לשימושכם: 







































תגובות