מסע וירטואלי לפולין



שם המיזם : "מסע וירטואלי לפולין"
שם היזמים:  ד"ר נדב דפני , משה פילוסוף- מנהל
מוסדבי"ס תלמה ילין, גבעתיים
אוכלוסיית יעד: על יסודי
שנה: 2016   


רציונל
ישנם ויכוחים רבים בקשר לנחיצות המסעות לפולין. רבים רואים בפרויקט רעיון יקר ולא הכרחי. אחרים רואים בו את הערך של הביקור במקומות שבהם זה קרה וצפייה בלתי אמצעית בשרידי הזוועות של הנאצים. למותר לציין שרבים מהתלמידים ברחבי הארץ נשארים בבית ולא מצטרפים למסע, אם בשל ההתנגדות למסע כרעיון חינוכי ואם מסיבות כלכליות ואחרות.
פרויקט "מסע וירטואלי לפולין" יוכל לאפשר גם לנשארים בארץ להתנסות מקרוב ובאופן ריאליסטי מתמיד בחוויות הביקור, לפחות במה שנוגע להימצאות במקומות שאותם פוקד המסע. אתר כזה יוכל לסייע גם להכין את הקבוצות לקראת המסע, להכין עבודות ופרויקטים שקשורים בשואה, להכנת הדרכה לקראתו וכדומה.


הטכנולוגיה
טכנולוגיית הצילום ב-360 מעלות היא טכנולוגיה שבה הצופה חווה את המקומות באופן היקפי, בצורה שמזכירה את "המציאות המדומה", שבה משחקים וסרטים מאפשרים לך להימצא בתוך החלל ולהביט לכל עבר מסביבך, מעליך ומתחת לך. לצילום סרטונים כאלה דרושות מצלמות מיוחדות שמצלמות בו-זמנית את כל הצדדים והטכנולוגיה יודעת "לתפור" את התמונה כך שהיא תהיה רציפה לכל הכיוונים. הצפייה מתבצעת באופן הטוב ביותר בטלפונים חכמים, כשהג'יירוסקופ, אותה טכנולוגיה שמאפשרת לטלפון להגיב לפי זוויתו ומיקומו בחלל, מספקת את האפשרות "להביט" לכל כיוון שהצופה מעוניין לראות בסרט. המהדרין גם מוסיפים משקפי תלת ממד שלתוכן מכניסים את הטלפון, כדי להשלים את החוויה ולראות את הסרטים, ממש כאילו שאתה נמצא במקום.


מימוש
הכוונה היא לרכוש שתי מצלמות 360 מעלות ומשקפי תלת-ממד, שמאפשרות את הצילום בסגנון VR שבו יכול הצופה לסובב את המכשיר ולצפות באירוע או במקום שבו הוא נמצא מכל צדדיו, על פי רצונו שלו.

מצלמות אלה ישמשו אותנו לצילום של תחנות במסע לפולין, תוך שאנו מציבים את המצלמות במקומות המאפשרים התנסות אמיתית ככל הניתן. בנוסף, אני מעוניין לצלם טקסים שאנו מקיימים במסע, בעיקר מכיוון שהטקסים שתלמידי תלמה ילין מקיימים במהלך המסעות לפולין הם מכובדים והם דוגמה מצוינת לטקסים כאלו, שניתן יהיה לקחת ממנה השראה, בבתי ספר אחרים.

בנוסף לצילום הסרטונים בנקודות שלאורך במסע, אני מתכוון להקים אתר שיציג את המסע הוירטואלי הזה ויאפשר לכל המעוניינים לחוות אותו דרך הרשת, בעזרת הדפדפן או הטלפון החכם.

בעתיד, כשהמצלמות הללו יהיו נפוצות, נזמין את הגולשים לשלוח אלינו סרטוני 360 מעלות שהם צילמו במקומות הקשורים בפולין ובשואה ומעת לעת ניתן יהיה לעדכן את החומרים ולהרחיב את החוויה באופן משמעותי ומתמשך.


התוצאות המצופות
אני מאמין שהליכה לכיוון חדשני זה, תעניק לנו כבית ספר יתרונות רבים. בראשונה, ההתנסות בטכנולוגיה חדשה לחלוטין, שאיש עדיין לא עושה בה שימוש חינוכי ושאנו נוכל לחדש ולהדגים את האפשרויות של שילובה בחינוך. פעם שניה, העובדה שאנו מוצאים פתרון מקורי ומעניין לבעיה שרבים עוסקים בה ושיש בפתרון שלנו, גם אם לא פתרון מלא, סוג של אופציה לנשארים בבית.
ובשולי הדברים, כמובן שהמצלמות הללו יוכלו לשמש אותנו בבית הספר לפרויקטים של צילום והתנסות במגמת הקולנוע, במגזין "חדשות הפסטיבל", בצילומי הוידאו-דאנס ועוד.






תגובות