שמות הרחובות ביישוב אזור

                                               

   



שם המיזם: שמות הרחובות ביישוב אזור
שם היזמים: חגית גוטדינר-מפקחת, ליאור בן בשט-רכזת אשכול תקשוב, ענת ווין, סוזי אליאסי ושי רכט רכזות תקשוב בית ספריות.  
מוסד: בתי ספר באזור: בית ספר השבעה, בית ספר מיימון, בית ספר   יוספטל
אוכלוסיית יעד: תלמידי שכבת ו' ביישוב
שנה: 2015








ביישוב אזור מאמינים , כי כוחנו בשורשינו ומיזם שמות הרחובות ביישוב אזור יוצא לדרך זו השנה השנייה לאחר שחנכו ביום ה' האחרון את שלטי שמות הרחובות ביישוב.

במסגרת המיזם ,המשלב חקר, עבודת צוות ולמידה באמצעים ממוחשבים ,תלמידי שכבות ו' מעמיקים בכל הנוגע לשורשים היהודיים ציוניים. כלל תלמידי שכבת ו' ביישוב חוקרים שמות של רחובות בעלי זיקה ציונית יהודית כגון יצחק שדה, ההגנה , ההסתדרות, הזית וכ"ו. התוצר הסופי של החקר מתורגם לקיו אר קוד ,שאותו מוזמן כל תושב לסרוק על מנת להנחיל ערכים מהותיים וללמוד על עוד על המורשת המייחדת אותנו וההיסטוריה שלנו . 

במעמד חנוכת שלטי שמות הרחובות בוגרי ו' המחיזו, שרו וסיפרו אודות שם הרחוב שבו שוכן בית ספרם .

תלמידי השבעה , שבית ספרם ממוקם ברחוב השבעה , סיפרו בהרחבה אודות שבעת הנוטרים ,שנפלו ב1948 בדרך המובילה מת"א לירושלים בסמוך ליישוב אזור ושרו את השיר המרגש "ארצנו הקטנטונת", המשקף את אהבתנו למולדתנו המופלאה .
תלמידי מיימון ,שבית ספרם ממוקם ברחוב קפלן באזור, העשירו את תלמידי שכבתם במידע אודות הפעיל הציוני אליעזר קפלן , פועלו הרב למען הקמת מדינה ריבונית ותפקידיו בכנסת ישראל .
תלמידי יוספטל , שבית ספרם ממוקם ברחוב יצחק שדה ,המחיזו ושרו אודות מפקד הפלמ"ח , יצחק שדה איש של פרחים ונופי הארץ , חוצב בסלעים , איש שירים ותנופת קרב שתרם תרומה מכרעת לתורת הלחימה העברית . 

ניתן לצפות במיזם גם בפייסבוק  












































תגובות