דרמה, משחוק וצילום בשיעורי אנגלית

שם המיזם: דרמה, משחוק וצילום בשיעורי אנגלית 
שם היזם: לודמילה בן אריה
שם מוסד: י.ח.ברנר, גבעתיים
גילאים: יסודי, על-יסודי
שנה: 2015




על היוזמה:
המיזם הוא לימוד שפה אנגלית בצורה אחרת - דרך שירים, משחקים, מחזות וצילום סרטים.
כמו הן הקמת תערוכות ושילוב אנגלית בכל המקצועות הנלמדים בבית ספרינו. (למידה משמעותית)

הצורך שהביא למיזם:
- להעמיד את התלמידים במרכז, לגרום לתלמידים לרצות לגלות, לעבד מידע וליצור ידע חדש. הלימוד השגרתי דרך ספרים לא מגרה את הרצון ללמידה אצל חלק מהתלמידים, אולם למידה אחרת משמעותית מעוררת בתלמידים מוטיבציה ללמוד.

מטרות המיזם:
- למידע פעילה על-פי עניין, למידה אינטראקטיבית לפי בחירה וסגנון אישי של התלמיד, למידה בכל מקום ובכל זמן. שילוב הסטוריה, הנדסה, טכנולוגיה ואומנות בשיעורי האנגלית.

מה מתרחש בפועל:
.1 האנגלית משולבת בכל תחומי הדעת החל מטקס פתיחת השנה לכיתות א' עד טקס סוף השנה לכיתות ח'.
2. התלמידים משולבים בכל הפרוייקטים יצירתיים לאורך כל השנה. לדוגמה: תלמידי כיתות ח' שילבו אנגלית, היםטוריה ואומנות בפרוייקט " המצאות וממציאים". הם הכינו תוצרים, הקימו תערוכה והדריכו באנגלית את התלמידים מכיתות אחרות .
3.תלמידי כיתות ז'- ח' צילמו סרטים ופרסומות על- פי הנושאים שנבחרו. אני מכוונת את התלמידים אל מקורות המידע ומנחה אותם. שאר הדברים נעשים על ידי התלמידים.
4. התלמידים יוצרים משחקים לימודיים דיגיטליים, מציגים אותם בפני הכיתה ובפני שכבות צעירות יותר- מתבצעת למידת עמיתים.
5. התלמידים ממחיזים יצירות הנלמדות בכיתה או לפי בחירתם, מתאימים שירים וריקודים ומציגים אותם בכיתות, בטקסים ובערב סוף השנה.
הצלחתו של המיזם מוכח על פי תוצאות מבחנים משווים ומבחני מיצ"ב.



תגובות